Vintersmycken

VINTERSMYCKEN - för alla årstider

fredag 21 augusti 2009

Fusk-makramé?



Det är ju inne att knyta armband i makraméteknik just nu, och jag är ju inte helt påläst i denna teknik, men var ändå sugen att testa... Mitt första försök går i grönt, det ser kanske inte mycket ut för världen, men det är snyggt på! ;)




Och eftersom det hela inte gick problemfritt valde jag att knyta på ett sätt som jag är van vid. Stora krackelerade pärlor i grön-blå nyans (?) på svart bomullstråd.





Och sist, men absolut inte minst, en ljusblå skapelse.


De senare två har jag fått häng på, men det blir nog att läsa på lite innan jag försöker igen.

Glöm för allt i världen inte att gå in på smyckestillbehörs blogg och skriv en kommentar om mitt bidrag "svalkande sommar"!

Vintersmycken - för alla årstider!

Inga kommentarer: